Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op tunesie.startpagina.nl

excursie,s op Djerba

jurgen
20 Jun, 2009 22:12

kan iemand ons vertellen of er leuke betaalbare excursie,s zijn, op Djerba

moet ook leuk zijn voor pubers (16/13) die een halve dag in een bus hobbelen al heel lang vinden.

verder gaan wij vooral uitrusten op het strand/zwembad van El Mouradi in Djerba, maar we willen ook wel wat zien en souveniers mee terug nemen.

vorige keer in monastir geweest kan je het daar mee vergelijken ?

hoor graag van jullie

Bewerkt 22 Jun, 2009 14:02
bente
20 Jun, 2009 22:32

Hallo Jurgen,

Ben zelf in december geweest en heb excursie naar de Sahara gemaakt. Lange dag, maar PRACHTIG !!! En een belevenis. Kosten waren 90 TND wat omgerekend 40 euro/persoon is. Toen was het lekker weer, van de zomer zal het wel veel warmer zijn. Behalve dat kun je ook naar de krokodillenfarm en/of een leuke rondrit met een taxi over het eiland maken. Plaatselijke markten zijn ook leuk. Paardrijden langs strand, quad rijden, paard rijden, dag met boot over Middellandse Zee. Het aantal excursies is behoorlijk uitgebreid.

Vorig jaar augustus ben ik met dochter geweest, toen was het veel te warm om excursies te maken en hadden we er ook geen behoefte aan - in hotel is erg veel te doen & beleven.

Op 7 juli vertrek ik met drie kinderen (20/17/13) opnieuw naar Menzel Djerba. Wanneer gaan jullie?

Maar waarom zou je met pubers een excursie willen maken? Laat ze eventueel de vrijheid om in hotel te blijven en ga lekker met je partner hele/halve dag excursie maken. Vraag desnoods anderen om oogje in zeil te houden?! Iedereen blij gezicht :-)

Bente

bente
20 Jun, 2009 22:36

PS

Gaan jullie naar El Mouradi DJERBA MENZEL ???

Souvenirs te kust & te keur - wel in de plaatsjes (Midoun, Houmt Souk).

Ben zelf niet in Monastir op vakantie geweest, wel bezocht. Monastir is groter dan Midoun, Houmt Souk ken ik (nog) niet.

Twee nadelen van Djerba Menzel: ligt ingeklemd tussen twee Club Med-oorden en Club Med houdt van privé stranden en dus kun je bij Djerba Menzel (helaas) geen lange strandwandelingen maken. Afstand hotel > Midoun is te groot om te lopen: taxi dus.

Maar desalniettemin ga ik er voor de derde keer genieten van wat er wél is!

Wens jou en je gezin ook alvast een fijne vakantie.

Bente

jurgen
20 Jun, 2009 22:43

hoi Bente dank je wel voor je reactie.

zitten leuke excursie,s tussen, de sahara toch lijkt ons zeer mooi, maar duurt voor de jongens te lang.

ja wij willen dat ze mee gaan op excursie al is het maar een halve dag , wat je zegt in de zomer is het eigenlijk te warm om iets te ondernemen.

als we straks uit de kids zijn gaan we deze landen zeer zeker langer bezoeken en andere tijd van het jaar om meer te kunnen zien.

nu gewoon uitrusten met lekker temperatuurtje en genieten.

wij gaan de 14 de ,naar El Mouradi is dat het zelfde als Menzel Djerba?

bente
20 Jun, 2009 23:14

Helaas, wij gaan de 14e alweer terug….

En die excursies naar de Sahara zijn heel lang (van ‘s ochtends vroeg (07.00 uur) tot ’s avonds (19.00 uur)) omdat je er gewoon een heel eind vandaan zit vanuit Midoun/Djerba. Je moet nl eerst langs diverse hotels gasten oppikken, naar de veerboot rijden (Djerba is eiland…), met de veerboot over (ca 30 min) én je bezoekt vaak meerdere plaatsen op een dag (ik ben naar Matmata geweest - bijzondere grotwoningen, prachtige rit naar Tozeur (oase in de woestijn) en daar een fenomenale kamelenrit gemaakt. Op de terugweg weer naar Matmata en het hotel bezocht waar de film Star Wars The Phantom Menace gedeeltelijk is opgenomen), terug naar de veerboot en dan weer het eiland over om iedereen terug te brengen (in mijn geval werden wij als eersten opgehaald en dus ook als eersten teruggebracht). Maar ik vond het ECHT de moeite waard! Oh, bij de prijs die ik in december betaalde, zat ook een uitgebreide lunch in Tozeur. Tip: flesjes drinken meenemen!!

Volgens mij hebben we het wel over hetzelfde hotel - de Mouradi keten heeft maar één hotel op Djerba (kijk maar eens op www.elmouradi.com )

Wens je een heerlijke vakantie!

bert en ineke
22 Jun, 2009 14:02

hallo Jurgen,

Wij zijn een aantal jaren terug op Djerba geweest en ook naar de woestijn geweest, inderdaad een lange dag maar zeer de moeite waard.

Wat ook heel erg leuk is is de excursie naar flamingo eiland, je vaart met een piraten boot, als je geluk hebt zie je ook nog wilde dolfijnen en op het eiland wordt er gegeten en een hele leuke show opgevoerd.

Ook de eilandrondrit vonden we toen leuk, ik dacht dat dat een halve dag was.

Wat de prijzen nu zijn, daar kan ik je helaas niks over vertellen.

Heel veel plezier op Djerba, wij gaan in sept. nog een weekje "zon happen

Bert en Ineke